Nöropsikoloji – Çoklu Kişilik Bozukluğu – Dissosiyatif Kimlik Bozukluğu

Çok Kişisel Bir Blog

Her şeyden bahsettim. Birazcık da psikolojik rahatsızlıklardan bahsedeyim istedim. Çoklu kişilik bozukluğu benim oldukça ilgimi çeken bir hastalıktır. En azından 1-2 günlüğüne de olsa bu hastalığın nasıl bir şey olduğunu kendimde görmek isterdim açıkçası. Tabii ki bu hastalığı küçümsemiyorum. Sadece oldukça ilgimi çekiyor. Daha doğrusu aklım almıyor nasıl bir şey olduğunu. İlgimi çekiyor demeyeyim de, aklım almıyor. Bir vücutta nasıl birden çok kişilik olabilir. Bu fazla kişilikler birbirleri ile nasıl iletişime geçebilir. Çok merak ediyorum. Aklımın almadığı şeyler genellikle benim üzerinde araştırma yaptığım şeyler olurlar. Çünkü çok merak ederim ve onu öğrenene kadar peşini bırakmam. Ama bu gibi rahatsızlıkları yaşamadan bilemeyiz tabii ki. Anca böyle yazılarını okur veya yazarız. Daha ilerisine gidemeyiz.

Her neyse. Fazla uzattım. Öncelikle dissosiyatif hastalığın bilimsel açıklamasını yapalım. Dissosiyatif bozukluklar, kişide kimlik, bellek, algı ve çevre ile ilgili duyumlar gibi normalde bir bütün olarak çalışan işlevlerin, belirli travmalar, yaşanan olaylar ile birlikte bütünlüğünün bozulmasına verilen isimdir…

View original post 457 kelime daha

Bir Cevap Yazın

