Beyaz Yumurta mı, Kahverengi mi?

Ebedi Gençlik

Biliyorsunuz, geçmiş dönemlerde yumurtanın kolesterolü yükselttiği bilgisinin tamamen yanlış olduğu ve yumurtanın sağlık açısından bir zararı olmadığı, hatta faydalı olduğu ispatlandı. Yani başka deyişle, yumurta aklandı. Yumurta ile kolesterol yüksekliği arasında bir bağlantı tespit edilemedi. Yeni diyet kılavuzlarında, yumurtanın kolesterol yükselttiği uyarısı kaldırıldı, hatta mineral ve vitamin açısından zengin olduğu ve kişiye tokluk hissi vermesi nedeniyle, diyetlerde önerildiğini, çocukların zeka gelişimindeki vazgeçilmezliğinin yanı sıra, yetişkinler için de tüketilmesinin zorunlu olduğunu biliyoruz. Özellikle kahvaltıda yendiği zaman vücuttaki yağların yakılmasına  yardımcı olan bir besindir. C vitamini dışında hemen hemen bütün vitaminleri içeren yumurta, aynı zamanda zengin bir protein kaynağıdır. Fakat yumurtanın akıyla sarısını karıştırmak besin değerini düşürür. Yumurtanın akındaki bazı maddeler sarısındaki bazı vitaminleri etkisiz hale getirir. Sahanda yumurta yaparken sarısını bütün halde pişirmek ya da haşlama yumurta yemek daha faydalı olur.

Yıllarca korkumuz olan kolesterol ise, yaşam için gerekli olan, mum kıvamında yağımsı bir maddedir. Kolesterol, beyin, sinirler, kalp, bağırsaklar, kaslar, karaciğer başta olmak üzere tüm vücutta…

View original post 652 kelime daha

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s