NEO EMPRESYONİZM (YENİ İZLENİMCİLİK)

TorchWell

Yeni izlenimcilik terimi Fransız sanat eleştirmeni Felix Feneon tarafından 1886 yılında Georges Seurat tarafından kurulan sanat hareketini tanımlamak için kullanılmıştır. Bağımsız Sanatçılar Derneği’nin Paris’teki sergisinde ilk defa görücüye çıkan Seurat’ın en büyük eseri A Sunday Afternoon On The Island of La Grande Jatte (Büyük Jatte Adası’nda Bir Pazar Günü) bu sanat hareketinin başlangıcı olarak kabul edilir. Bu zaman zarfında Fransız modern çağı zirve yapmış ve bir çok sanatçı yeni metodlar arayışı içerisine girmiştir. Yeni izlenimciliğin takipçileri, özellikle, manzara ve deniz tablolarının yanısıra modern kente ait kesitlerde resmetmişlerdir. Renklerin ve çizgilerin bilimsel tabanlı yorumlanışı, Yeni İzlenimcilerin kendi çağdaş sanat karakteristiklerini etkilemiştir. Noktacılık (pointillism) ve bölmecilik (divisionism) tekniklerine sıklıkla rastlanmaktadır, çünkü bu akımlar Yeni İzlenimciliğin ilk zamanlarında oldukça baskındırlar.

Yeni izlenimciler 19. yüzyılda anarşizm ile olan kuvvetli bağları nedeniyle çok hızlı bir hareket yarattılar. Bu hareketin sanatçıları bilim ve mizacın, ideal ve gerçeğin büyük sentezinin peşinde, optik ve psiko-biyolojik teoriler barındıracaklarına söz…

View original post 696 kelime daha

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s