Çevengur

BAĞDAŞ KURAN GÖLGE

Gölge Konuşuyor:

Düşünüyorum da benim ruh halime en uygun yönetim biçimi komünizm olmalı. Benim “bireysel” kurtuluşum komünizmdedir. Komünizmde toplumsal adalet esastır, bu benim işime gelen bir şey. Kendim için istiyorum komünizmi kısacası. Komünizm hakkında hiçbir şey bilmeyen aptal ve cahil sürüsü ben bunları söyleyince şöyle bir irkilmiştir. Rahat etmek istediğim için komünizm diyorum. Para pul, fatura ödeme derdi yok. Bununla birlikte bütün ihtiyaçlarım karşılanırsa neden komünizmi seçmeyeyim ki? Emeğimin karşılığı diye bir meselem de kalmayacaktır o zaman.Benim doğduğum yerde komünizmde eşleri ortak kullanma gibi safsatalar vardır. Bre zevzekler komünizme yapılan en büyük eleştiri “arzu” denen şeyi hesaba katmamasıdır derler. Mesela romanda aşka inanmayan kahraman Serbinov’u örnek verebiliriz bu duruma… Haa şunu da söyleyeyim komünizm Tanrı’nın yönetimidir, diğer yönetim biçimleri şeytanındır. Nokta.

Bu benim komünizmim. Tıpkı Andrey Platonov’unkisi gibi şahsa münhasır… Platonov da komünal yaşamı bir kasabadaki yaşamla sabitlemiş. Bu kasaba Çevengur’dur. Kusursuz bir komünist Platonov. Buna rağmen o günkü yani…

View original post 286 kelime daha

Bir Cevap Yazın

