Yalaka Rüstem

Genç Yazarlar Kulübü

rustem_manset.jpg

Rüstem, Mısırlı bir islam alimi olan Şeyh İlyas Ebubekir’in kölesiydi , Napolyon’un Mısır’ı işgal ettiği dönemde bizaat şeyh tarafından Napolyon’a hediye edilmiştir.Rüstem Mısır’da bulunduğu yıllarda Napolyonu Mısır halkının gözünde kurtarıcı yapmıştır.Mısır’dan ayrılınca da Napolyon’u iktidarda kaldığı müddetçe korumuştur.Özetle anlattığımız bu olayda tarihe not düşülen açıklamalar şöyle;

Rüstem:

“Efendim beni generale götürdüğü zaman bizi salonda kabul etti. Beni görünce ilk yaptığı hareket kulağımı çekmek oldu. Evvelâ bana ata binip binmediğimi sordu. ‘İyi binerim!’ dedim. Sonra kılıç kullanıp kullanmadığımı sordu. ‘Evet, kullanırım!’ dedim ve şimdiye kadar birçok dövüşlerde aldığım yaraları gösterdim ve kılıçtan geçirdiğim düşmanlarımı anlattım. Bunun üzerine ellerimden tutup sıktı ve ismimi sordu. ‘Rüstem’ dedim. Bu isim hoşuna gitti. Ve derhal dönüp içerki odaya girdi. Biraz sonra, kabzasında altı iri elmas tanesi bulunan bir kılıçla, üzeri altın kakmalı bir çift tabanca ile döndü. Bunları bana uzatarak:

— Al, dedi. Bundan sonra bunlar senindir.

Teşekkür ederek bu güzel silâhları aldım. Bana işaret…

View original post 336 kelime daha

Bir Cevap Yazın

