KUANTUM FİZİĞİ (ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ) NEDİR?

TorchWell

Planck, Einstein, Bohr, De Broglie, Schroedinger, Heisenberg, Dirac ve Paui gibi birçok bilim adamının yaptığı çalışmalar sonucunda fizik dünyasında bulunan bir teori olan kuantum, atom altı parçacıkların momentum ve konumu gibi fiziksel yapılarını matematiksel denklemlerle açıklama sistematiği olarak bilinmektedir.

Kuantum Planck’in kara cisim radyasyonu üzerindeki çalışması sırasında kuantum enerji paketlerinden oluşan enerjinin ışık sağladığını anlayınca gün yüzüne çıkmıştır. Planck daha sonra klasik fizikten farklı olarak enerjinin kesikli çizgilerle salındığı görüşünü ileri sürdü ve kuantum fiziğinin kapıları aralanmaya başladı. Planck’a göre enerji, düz ve sürekli değil; kesik, kopuk, ardışık, noktasal paketçiler halinde yayılır açıklamasında bulunarak, bunu fizikte Planck sabiti (h) ile ifade etmiştir.

Kuantum fiziği ile ilgili olan teoriler Einstein tarafından da desteklemiş olup, fotoelektrik olayındaki ışığın aslında dalga olmadığını buna karşın fotonlardan yani kuantum paketçiklerinden oluştuğunu öne sürdü. Bu açıklamanın ardından 1922 yılında Compton ışığın parçacık gibi davranabileceğini kesin olarak bulmuş olup, parçacık hareketi yapan fotonların varlığını gözlemledi.

Kuantum kelimesi…

View original post 51 kelime daha

Bir Cevap Yazın

