Hayat Evren ve Her Şey

BAĞDAŞ KURAN GÖLGE

Gölge Konuşuyor:

Otostopçunun Galaksi Rehberi’nin üçüncü cildi. Biraz motivasyonum düştü yalnız. Romanın kendisinden mi, benden dolayı mı emin olamadım. Baktım kim ne demiş: Benimle aynı duyguları paylaşan var ama geneli çok beğenmiş. Bir de galiba böyle şeyleri okumak için yaşlı sayılırım artık. Ama gençler gönül rahatlığıyla okuyabilirler. Tereddüt edilmeden önerilebilir gençlere. Aslında sıkıcı olmaması için diziyi perakende okuyorum. Her zaman tutturamıyorum demek ki.

Yalnız felsefesinin düştüğünü söyleyebilirim. Önceki iki romanda dizinin dünya merkezciliği, insan merkezciliği ve en önemlisi ben merkezciliği ayaklar altına aldığını söylemiştim. Bu sefer felsfeden ziyade teknik öne çıkmış sanki. Teknik derken roman tekniği değil mekanizasyon anlamında teknik demek istiyorum. Aslında evrenin yapısı ve zamanla ilgili daha fazla şey söylüyor bu macera ama bunu felsefeye yorup yormama konusunda karar veremedim. Kopernikçi anlayış Lucretiusçu anlayışa terketmiş gibi.

Sonsöz zaten bu son dediğim felsefeye ayrılmış. Evren söz konusu olduğunda uzam ve zamanın aynı şey olduğu söyleniyor. Öncesinde bu örneklenmiş gibi…

View original post 216 kelime daha

Bir Cevap Yazın

